söndag 7 oktober 2012

Sydney

Halloj Sverige!

Nu har vi varit i Centrala Sydney i 1 dygn och jag kan bara säga att jag älskar det. Igår tog vi en promenad i stan och kikade lite i affärer och bara myste. Gud va kul det är med nya butiker som vi inte har i Sverige! Sedan checkade vi in på vårt boende som heter Xbase som ligger i mitten av smeten. Här bor vi billigt och bra. Efter lunch gick vi ner till Darling Harbour som ligger 5 min från där vi bor. Asså nu snackar vi stor brygga, ingen pyttig Aker brygga utan 10 gånger större och maffigare!! Massa liv och rörelse, härliga restauranger, barer och stans bästa nattklubbar! Vi hade även turen att få uppleva oktoberfestivalen här.

På kvällen när vi kom hem hade vi även fått två nya roomie!! Hur sköna som helst, en från England och en från Canada men han från C har bott här i 6 månader. Vi drog ut och käkade mexikanskt och drack corona vid Darling Harbour tillsammans, mycket mysigt!


Just det!! Har även fått se ett lite mer exotiskt djur. Vi träffade på en Koala idag! Den sprang naturligt vis inte runt på gatan eller satt uppe i ett träd mitt i stan, utan den var fångad. Sjukt söta djur asså! Både jag och Johanna var sjukt fascinerade, tänk då när vi kommer se känguru in the outback!! Wow!

1 kommentar: