lördag 24 november 2012

Mitt liv den senaste veckan!

Hej!

Nu har jag varit väldigt dålig på att uppdatera här.. Massa saker har hänt denna veckan och jag ska försöka hålla mig kort även om det kommer att bli svårt. Vi åkte ju ut med dykbåten förra lördagen och där stannade vi i 4 dagar. Oj vad roligt det var!! Jag gjorde totalt 13 dyk och fick se massor. Vi såg bland annat hajar, rockor, simmade med sköldpaddor och sedan var det självklart massa fina fiskar. Jag sa det till Johanna att det var verkligen som att simma i ett stort akvarium, allt var verkligen sååå vackert. Om man går in och googlar på The Great Barrier Reef så är det exakt lika fint som på bilderna.
Jag tog ju både mitt open water och advancedcert på båten. Vi gjorde deep dive på 30 meter, navigation dive, photo dive, boat dive, animal dive och night dive. Vi dök även in i grottor i revet och shit vad det var ballt. Jag och Johanna hade även turen att dyka tillsammans med en instruktör på båten helt själva vilket var kul för då visade han oss de bästa ställerna, tror han gillade oss.. Han tyckte även att vi skulle söka volontärarbete på båten och det kommer vi göra i vår. Då bor man på båten och står lite i köket så får man dyka 3 gånger per dag. Lyxliv helt enkelt!

I veckan har vi även varit och kollat in Australiens högsta vattenfall som var på ca 300 meter, det var häftigt för jag har aldrig sett ett vattenfall som det. Sedan åkte vi till Townsville där vi åkte ut till vraket SS Yongala. Härreguuud!!! Förstår att det är världens 10 bästa vrakdyk. Hur häftigt som helst och vi såg gigantiska bull rays, tunas och sköldpaddor som säkert levde när skeppet sjönk. WOW!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar