måndag 11 februari 2013

Jag vill...

Jag vill ha tillbaka rutiner.
Jag vill äta frukost tidigt, bestående av yoghurt och en fralla med greve ost, tomat eller gurka.
Jag vill äta en nyttig lunch bestående av en stor god sallad med bubbelvatten till.
Jag vill komma hem och äta middag med min familj och prata om hur dagen har varit.
Jag vill träffa mina vänner och ta en fika på stan och bara prata massa strunt i flera timmar.
Jag vill ha svenskt lösgodis.
Jag vill kunna gå in på ica och bestämma helt själv vad jag vill äta.
Jag vill börja träna igen.
Jag vill ha min skinnjacka, päls och primeboots.
Jag vill faktiskt gå lite i snö.
Jag vill att det ska finnas en handduk i badrummet så man slipper gå ut med våta händer från toan.
Jag vill klippa mig och färga håret.
Jag vill ha en svensk sommar där alla är lediga, lyssna på gyllene tider och bara göra vad man vill.
Jag vill ha en lugn filmkväll hemma med brasan tänd och bara känna mig sådär trygg.
Jag vill kunna ha fritt internet vart jag än går.
Jag vill ha mitt alldeles egna rum där jag kan stänga dörren och vara för mig själv om jag vill.
Jag vill kunna laga mat till mamma och pappa så den står klar när de kommer hem från jobbet för att visa att jag bryr mig och vill hjälpa till.
Jag vill åka till Dalsland för det betyder mycket för mig.
Jag vill krama om Marcus och säga hur mycket han betyder för mig.
Jag vill åka hem till Marcus och Johanna för att se hur deras lägenhet ser ut och säga hej till deras katt.
Jag vill ge min familj en stor bamse kram och bara säga hur mycket jag älskar dem.

Tror jag längtar hem lite ändå om man tänker efter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar